marți, 10 iulie 2012

Simplitate

* Tin sa specific ca aceste fotografii nu-mi apartin dar le-am postat pentru ca imi plac foarte mult iar macul este una dintre florile mele preferate.



*Frumusete si simplitate,libertate si spontaneitate...asta imi inspira aceasta frumoasa planta ce nu are nevoie de foarte multe conditii sau substante pentru a creste si pentru a oferi culoare.


 *Conform zodiacului floral aceasta este floarea ce corespunde cu ziua mea de nastere si consider ca in mare parte caracteristice macului ca floare salbatica dar si domestica mi se potrivesc.






Şi o poezie în acest decor de gingaşie şi culoare:

   Flori de mac

        de Lucian Blaga
         (1921)
În frunza de cucută amară
îmi fluier bucuriile-şi-o neînţeleasă teamă
de moarte mă pătrunde,
cum vă privesc pe malul mării de secară,
flori de mac.
Aş vrea să vă cuprind,
că, nu ştiu cum, petalele ce le purtaţi
îmi par urzite
din spuma roşie
a unui cald şi-nflăcărat amurg de vară.
Aş vrea să vă culeg în braţe
feciorelnicul avant,
dar vi-e atât de fragedă podoabă,
că nu-ndrăznesc,
o, nici la pieptul gândurilor mele să vă strâng.
Şi-as vrea să vă strivesc,
că sunteţi roşii, roşii
cum nu au putut să fie pe pământ
decât aprinşii, mari stropi de sânge ce-au căzut
pe stânci
şi pe nisip în Ghetsemani de pe fruntea lui Isus,
când s-a-ngrozit de
moarte.

P.S. : Această postare poartă numărul 100 :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu