vineri, 27 ianuarie 2012

Franturi de ganduri...

“Je croise de gens.Je les regarde.Je leur demande à quelle heure ils se lèvent le matin,comment ils font pour vivre et ce qu’ils préfèrent comme dessert par exemple.Ensuite je pense à eux.J’y pense tout le temps.Je revois leur visage,leurs mains et même la couleur de leurs chaussettes.Je pense à eux pendant des heures voire des années et puis un jour,j’essaye d’écrire sur eux.”
                                      
     Am inceput cu acest citat din Anna Gavalda deoarece cred ca ma regasesc foarte mult in el.Mereu am fost o observatoare fina a realitatii inconjuratoare,mereu am incercat sa deslusesc povestea din spatele aparentei fiecarei persoane,sa-mi dau seama din comportament si aspect ce fel de viata are,in ce mediu traieste iar de multe ori observand aceste lucruri ajungi la concluzia ca si nivelul de educatie poate fi dedus din forma exterioara a manifestarii omului...chiar si trairile se reflecta adesea in modul extern.Nu intru acum in detalii psihologice insa e foarte interesant acest subiect.Cred ca am fost atrasa dintotdeauna de psihologie si de tot ce inseamna fiinta umana si mediul social,insa intr-un mod inconstient.
    Firea mea mult prea sensibila si dornica de socializare incerca deseori sa inteleaga persoana de langa ea si se trezea de multe ori punandu-se in locul ei,experimentand trairile si intamplarile ce le caracterizau pe alte persoane.La inceput pot spune ca a fost doar din dorinta de a intelege si de a fi alaturi de cei de langa mine,de a sti cum sa-i consolez in momente dificile si ceea ce e interesant este ca le vorbeam despre cum as fi eu intr-o asemenea situatie si ce as face..Dar apoi a devenit o "practica"obisnuita pe care o faceam in fiecare situatie si cu orice ocazie    
     Am sa continui tot cu un citat din Anna Gavalda ce spune : 

‘‘ J’aime bien regarder les geans.Surtout les femmes.Même la plus moche,il y a toujours quelque chose.Au moins l’envie d’être jolie.’’
                                     
   Si intr-adevar asa este....Consider ca fiecare om in parte prezinta ceva interesant asupra persoanei sale,are ceva intrigant,un secret,ceva pentru care merita sa i se acorde atentie sau sa opreasca priviri asupra lui.Incepand cu cele mai sarace categorii sociale si trecand prin clasa de mijloc ajungand pana in varful societatii,desi e construita pe sistem piramidal,tot poti face o analiza succinta a cate unui reprezentat din fiecare nivel.Insa constati ca urcand treptele piramidei,lucrurile interesante se diversifica in cele mai posibile si neimaginabile moduri,ceea ce este si normal,doar ca odata cu treapta sociala trebuie sa schimbi si modul de abordare al unei persoane.Spun abordare in sensul in care o persoana trebuie «decriptata«.Asteptarile si imaginatia trebuiesc sa fie mult mai mari si mai ample.
   Dupa cum spune si citatul,pana si o femeie urata poate fi un subiect de observatie demn de luat in seama deoarece exista intotdeauna ceva ce starneste interes,cel putin dorinta de a fi frumoasa.Si exemplele pot continua cu oamenii strazii,dar si cu oamenii de rand ce mereu sunt in goana,cu copiii care mereu te vor face sa zambesti prin gesturile lor,mamele gata sa faca orice ca «puiului« ei sa nu-i lipseasca nimic si multe alte exemple pe care le intalnim zilnic sau in care ne regasim.
   Am constatat ca incepand sa-i analizez si sa-i descifrez pe ceilalti am inceput sa ma descifrez usor,usor si pe mine...insa‘‘long way to go’’.Pot sa ma autoevaluez mai usor,sa-mi dau seama de greselile pe care le fac mai repede,mai pe scurt am inlesnit procesul de autocunoastere si autoeducare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu