marți, 20 septembrie 2011

A inceput scoala...dar nu si pentru mine!

E ciudat sa realizezi ca tu nu mai mergi la scoala cand vezi ca e multa agitatie in jurul tau,cand vezi ca o parte din prieteni inca isi mai fac griji pentru diverse aspecte legate de prima zi de scoala sau vezi in toata mass-media stiri despre inceperea anului scolar.
Sunt atat de multe lucruri de care ai scapat si in legatura cu care nu mai trebuie sa-ti faci griji ca nu le vei face la timp atunci cand te gandesti ca nu mai mergi la scoala(dar si facultatea va fi tot ceva asemanator deci iluzii:))!!).Voi incerca sa fac o lista cu toate lucrurile care imi vin acum in minte si stiu ca imi ridicau o problema sau ma faceau sa-mi doresc sa ajung mai repede la facultate pentru a nu ma mai confrunta cu ele dar vor fi presarate si cu multe amintiri frumoase.

1.Una dintre problemele mele majore(si cred ca si a colegilor mei de scoala) in acesti 4 ani de liceu a fost UNIFORMA.In fiecare an inainte de inceperea anului scolar trebuia sa strabatem tot orasul in cautare de pantaloni sau fuste gri,camasi albe,albastre sau gri si in final "mult purtatul sacou bleomarin"...aa sa nu uitam de insigna AS;) pe  care trebuia sa o pastram "cu sfintenie" in piept.(dar la multi nu rezista un semestru d-apai 4 ani:))..la fel si carnetul de note)
Acum,poate ca incep sa vad lucrurile altfel,si pot spune ca am fost privilegiati ca am purtat uniforma si am fost la un colegiu atat de bun insa atunci cand esti in "miezul problemei" nu prea gandesti asa desi iti spun cei mai mari ca dupa ce termini  liceul vei avea alta parere.
Desigur ca fiecare incearca sa-si personalizeze tinuta si vei vedea diferite feluri de abordare a conceptului de "uniforma"plimbandu-te pe holurile liceului insa cand vine vorba de control,asa,toti cu sacourile pe noi parem la fel,doar o freza mai ciudata sau un cercel in ureche mai atrage atentia doamnei directoare ce e atenta la cel mai mic detaliu si ne invioreaza ora cu umorul dumneaei intotdeauna molipsitor.Apropo de umor,cred ca unele dintre cele mai amuzante momente erau cele in care se faceau anunturi prin statie.Toata lumea astepta salutul de final al doamnei directoare ,nu inainte de a ne avertiza sa purtam uniforma,mereu incheia printr-un simplu si nostim "Paa!".Daca se mai nimerea si ora de fizica,rasul persista minute intregi:)).De mentionat ca ora de fizica era predispusa crizelor nejustificate de ras;).

2.O alta mare problema reprezenta AGLOMERATIA din autobuze si "obsesia",poate chiar justificata uneori,de a ocupa loc pe scaune.Mereu imi spuneam:"Dupa ce ca imi fac si abonament sa mai merg si in picioare??...nu se poate asa ceva!!!"si de aceea asteptam mereu autobuze cu locuri libere desi trecea ceva vreme,dar macar nu eram singura.
Am mai avut si un avantaj in ceea ce priveste naveta la scoala in mijloacele de transport in comun deoarece locuiesc aproape de un capat de linie si mai mereu prindeam loc.Insa acest aspect reprezenta cateodata si un dezavantaj pentru ca se intampla destul de des sa mai trag cate un pui de somn pana cand trebuia sa cobor,adica la celalalt capat de linie.
Dar trebuie sa recunosc ca mersul cu autobuzul poate reprezenta uneori o adevarata aventura sau un prilej de a mai citi cateva pagini din romanul pe care il mai citesti si la scoala  pe sub banca,o ocazie de a cunoaste oameni noi sau de a studia si observa diverse caractere.Nu te plictisesti niciodata si adormi doar cand esti mult prea obosit,asa cum sunt de obicei liceenii dupa weekend-uri;).Ti se mai lumina fata cand,prin multimea forfotand,intalneai cu privirea o persoana cunoscuta si incepeai sa te resemnezi ca incepe inevitabil o zi de scoala abia atunci cand ajungeai in Livada si mai intalneai alti colegi,poate mai "adormiti"ca tine sau poate chiar bine dispusi si cu pofta avida de mate(ce oameni:))!!!)

3.Mai sunt si zile mai putin bune in care se intampla sa fi surprins de ENTUZIASMUL celor mai mici de a ajunge la scoala,sau a unor oameni de a ajunge la serviciu,sau de elanul cu care isi incep unii ziua,incat te simti destul de prost pentru starea ta de spirit din ziua respectiva.Insa nu poti face nimic sa completezi orele de nesomn sau sa recuperezi lectiile neinvatate pentru lucrarile ce urmeaza sa le dai in ziua aceea si inca te gandesti daca mai are rost sa intri pe poarta liceului(mai bine mergi putin  mai sus pana la un pub pentru a te trezi cu o cafea si gandesti problema altfel) ca si asa vei chiuli azi mult,sau se mai intampla sa vi la scoala si sa nu te opresti cand treci pe langa ea...adica sa treci mai departe foarte pasibil,constient ca in ziua aia esti scutit deja de efortul prezentei la ore.
Au fost cazuri in care am chiulit si in gasca(era mai palpitant asa;)) si pe scutiri scria tot un diagnostic in spirit de turma(IACRS se stie:))) 

4.O problema intr-adevar recunoscuta oficial este SARITUL GARDULUI.Daca nu ai sarit macar o data gardul inseamna ca nu esti sagunist adevarat.Cam asa se vehiculeaza printre elevi,insa poate ca mai exista si astfel de copii "exceptionali"ce respecta regulile.Dar un prieten mi-ar spune:"Pentru ce sunt facute regulile daca nu pentru a fi incalcate!"...si uneori e distractiv sa le mai si incalci.Insa gardul reprezenta mereu o piedica de a ajunge mai repede la locul de fumat de peste drum sau la xerox sau pur si simplu cand chiuleai de la ore si nu stiai cum sa-l sari mai repede sa nu te vada profu' de serviciu.Bietul gard,unul dintre dusmanii declarati ai elevilor ce de multe ori era sa fie daramat de sariturile sprintene ale"sportivilor"ce sar cat pot de mult peste ore.

5.COADA LA MAGAZIN reprezinta o alta problema pe care anii de liceu ne-a ridicat-o.Aici chiar pot spune ca nu exista elev care sa nu fi pierdut macar o pauza la coada de la magazin(asta daca nu te bagi in fata cu tupeu..insa de cate ori poti face asta??).E interesant ca magazinul e locul din scoala unde se apeleaza cel mai des la cunostinte,prieteni sau alte "pile"pentru a scapa de statul la coada parca interminabila.Si de multe ori nu prea poti sa refuzi sa cumperi si pentru nu stiu cine nu stiu ce pentru ca si tu faci asta cand ai ocazia...deci aici functioneaza legea compensatiei;).Si te trezesti de foarte multe ori atunci cand iti vine randul,in sfarsit(poate de multe ori dupa ce se suna)  ca nu mai sti ce trebuie sa cumperi sau cateodata de atatea"cumparaturi" care iti ocupa mainile nu te mai uiti la pragul de sus de la usa si te mai alegi si cu o lovitura zdravana(nu era de ajuns ca te durea capul de la ora de fizica la care tocmai intarziai).

6.O alta mare problema pe care cred ca o pot incadra in categoria spaime,temeri si alte lucruri care iti fac un gol in stomac sau iti provoaca friguri era ORA DE MATE.Pot spune ca am avut marele privilegiu de a avea un super prof de mate insa un pic cam dur(uneori prea dur).Cred ca nu era ora de matematica in care sa nu stam cu totii cu sufletul la gura,cu nodul in gat si alte expresii care exprima starea de tensiune si frica.Se putea citi pe fetele noastre replici de la:"eu sunt urmatorul","pariez ca si azi ma scoate la tabla" la ganduri de genu:"sa ma scoata dar macar sa nu-mi dea 2..ma multumesc si cu un minus","sigur isi pierde rabdarea iar si se enerveaza si ma trimite la loc"...prea rar se mai intalnea o fata luminata si increzatoare:"azi sigur iau plus ca am lucrat exercitiile alea inainte si mi-au iesit" sau "las ca iau cel putin steluta ca sigur o sa stiu..poate o sa ma mai ajute si el..o scot eu la capat cumva".Partea amuzanta era atunci cand faceam schimb de caiete cu cei din B dupa ora lor de mate sau dupa ce aveam noi mate pentru ca de obicei faceam cam aceleasi exercitii si incercai intr-o pauza de 10 minute sa inveti sau sa intelegi rationamente de o ora.Dar am uitat sa precizez de ce toata lumea era ingrozita de iesitul la tabla...deoarece noi primeam note pe "prestatia" de la tabla.Uneori iesitul la tabla se transforma intr-o reprezentatie demna de filme de groaza,alteori drame lacrimogene,actiune zgomotoasa sau cu putin noroc se reducea doar la comedii seci.
Cred ca orele de mate din liceu au insemnat unele dintre cele mai frumoase amintiri pentru toti din clasa.Ne-au unit si ne-au invatat sa fim solidari,sa-i ajutam si pe cei care nu se descurca sau nu inteleg,sa avem rabdare,sa gandim de doua ori inainte de a vorbi(think twice before you leap) si cel mai important sa nu ne pierdem cu firea in fata "adversarului" indiferent cat de impozant ar fi.Am invatat si multe lectii de viata,de comportament(cum sa fim domni si doamne:)))si ne-am bucurat de multe sesiuni de bancuri si povestioare. 

7.Celelalte probleme ridicate de diverse materii,profesori sau alte aspecte intra toate la un singur punct deoarece chiar daca au fost momente mai putin placute sau clipe amuzante..toate s-au transformat pana la urma in amintiri frumoase.Si cred ca aici e toata lumea de acord cu mine(cel putin colegii mei).Desigur sunt de amintit interminabilele ore de Informatica,lucrarile comune la Bio,discutiile despre orientarea profesionala sau coordonate de viata abordate la orele de Chimie,redundantele de la Filosofie,turele de la Sport,filmele de la Muzica,proiectele de la Desen,asocierile de la Geografie,orele de Istorie in sine,umorul englezesc,seriozitatea nemteasca sau rafinamentul frantuzesc.Toate aceste si multe altele au facut ca acesti 4 ani petrecuti la Colegiul National Andrei Saguna sa fie mai mult decat cea mai frumoasa perioada din viata mea de pana acum,au insemnat o bogata si importanta lectie de viata,mi-am facut multi prieteni(unii pe viata)si am invatat ca Saguna este mai mult decat un liceu,este un stil de viata,un mod de a fi,un mod de a trai.

Desigur ca sunt multe de spus la fiecare capitol pe care l-am tratat mai sus dar cred ca as plictisi cu amintirile mele pe cei care nu au trait cu adevarat atmosfera din clasa noastra iar colegilor le voi retrezi dorul de anii de liceu care si asa nu va fi alinat prea curand.
La aceasta lista de lucruri de care pe de o parte sunt bucuroasa ca am scapat dar pe de alta parte lucruri despre care am multe amintiri frumoase,o sa mai fac ulterior completari deoarece anii de liceu mereu vor reprezenta o sursa inepuizabila de lucruri interesante si amuzante care merita impartasite.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu