sâmbătă, 21 septembrie 2013

Coco Chanel Series

     Pentru ca am fost plecata la data respectiva si nu am avut timp sa postez despre eveniment,o voi face acum: Pe 19 August s-au implinit 130 de la nasterea lui Coco Chanel,pe numele ei Gabrielle Bonheur Chanel,un designer ce a revolutionat industria modei si fashion-ul global,o frantuzoaica ce si-a pus amprenta asupra conceptului de "femeie" in perioada sa iar efectele dainuie si astazi prin colectii de haine,parfumuri si accesorii ce ii pastreaza stilul inconfundabil.
     Personal ador acest "brand" ca sa-i spun asa,momentan sunt impatimita parfumurilor(in special Coco Chanel Mademoiselle)..poate mai tarziu cand voi avea mai multe posibilitati si libertati financiare voi achizitiona si alte lucruri.


     Insa pasiunea mea pentru aceasta personalitate nu se limiteaza doar la "produse",pot spune ca viata ei este insasi fascinanta si plina de lucruri interesante.De aceea m-am gandit ca la aniversarea ei sa prezint putin cele trei filme pe care le-am vazut despre tot ce a insemnat viata lui Coco Chanel.
Am ales sa prezint aceste filme in ordinea in care eu le-am vizionat desi cred ca am avut o intuitie buna atunci cand am ales ordinea.


    Prima pelicula pe care am vazut-o se intituleaza simplu "Coco Chanel" si sintetizeaza intr-o maniera inedita intreaga viata a creatoarei de moda,de la primii ani ai copilariei pana la regretata sa plecare dintre cei dragi.Recomand acest film deoarece mi-a lasat o puternica impresie de autenticitate,de apropiere de viata sa reala mai mare decat celelalte doua care urmeaza.Este un film ce poate fi vazut si de cei care stiu foarte putine despre Coco Chanel si de clientii fideli ai acestei marci si de cei interesati de o istorie de viata impresionanta.


     Cel de-al doilea film,"Coco avant Chanel" sau in engleza "Coco before Chanel",inafara de prezenta incantatoare a actritei Audrey Tautou nu mi s-a parut foarte convingator,poate si datorita faptului ca prezinta viata designer-ului din alt punct de vedere,doar o anumita perioada,s-a concentrat mai mult pe anumite aspecte,cum ar fi viata amoroasa,inceputurile anevoioase ale carierei sale,sacrificiile pe care le-a facut pentru a se afirma intr-o societate condusa de barbati,pentru a ajunge cineva in moda frantuzesca si pentru a se depasi pe sine prin creatiile sale ce ulterior au devenit opere de arta.


     Iar ultimul titlu din aceasta serie este unul ce are menirea de a trezi interes:"Coco Chanel& Igor Stravinsky".


     Acest film se concentreaza mai mult pe legatura amoroasa dintre aceste doua mari personalitati ale lumii,Coco Chanel devenita deja celebra si virtuosul muzician Igor Stravinsky,prezentand totodata si efectele provocate de aceasta relatie pentru fiecare.Este interesant de observat comportamental cele doua caractere ce par a se refugia intr-o aventura criticata de societate,adaugand si faptul ca Igor era casatorit si avea copii iar toate aceste indecente aveau loc sub acelasi acoperis cu familia sa.Chiar daca a fost condamnata aceasta legatura,cei doi si-au atins apogeul carierelor in perioada ce a urmat dupa despartirea lor.Se poate admite ca aceasta relatie este totusi un amestec fermecator de artistic ce a starnit multe controverse printre spectatori.


      Am preferat sa nu povestesc efectiv subiectul filmelor,va las pe voi sa descoperiti adevaratul farmec al acestor expuneri cinematografice si sper ca prin scurtul meu periplu prin aceasta serie dedicata lui Coco Chanel v-am starnit macar putin interesul daca nu pentru viata ei personala,poate pentru cariera ei in moda.A fost si va ramane secole intregi de acum incolo inspiratia tinerilor designeri si a femeilor entuziasmate de stilul creatiilor sale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu